پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181619
ايران از آغاز بحران عراق در کنار ما بوده است
تاریخ انتشار : 1394/03/09 07:49:26
نمایش : 1458
رئيس‌جمهوري عراق مي‌گويد ايران از آغاز بحران عراق با ارسال کمک‌هاي انساني از اين کشور در برابر گروه تروريستي داعش حمايت کرده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «فواد معصوم»، رئيس‌جمهور عراق در مصاحبه‌اي اختصاصي با «صداي آمريکا» گفت ايران از روزهاي آغاز بحران عراق با ارسال کمک‌هاي انساني به اين کشور کمک کرده است.

رئيس‌جمهور عراق در پاسخ به سوالي درباره نقش ايران در مبارزه عراق با گروه تروريستي داعش، گفت: «ايران از ابتدا کمک‌هاي بشردوستانه مانند آب و غذا ارسال کرد به ويژه براي مناطقي مثل سنجر. ايران متخصصاني هم براي ياري‌رساني به مردم فرستاد. سلاح و مهمات هم همين‌طور. اين مهم بود.»

وي افزود: «اگر عراق به دست داعش بيفتد، ايران هم تهديد مي‌شود. اين طور نيست که آنها دور از دسترس هستند. تهديدي که امروز در عراق حاکم است به ايران مي‌رسد. به ترکيه و به بسياري از کشورهاي همجوار مي‌رسد و به همين دليل است که هر کشوري، از منظر امنيت ملي خودش، به نحوي متفاوت به عراق کمک مي‌کند.»

رئيس‌جمهور عراق درباره ارزيابي خود از وضعيت امنيتي در عراق هم گفت که در حال حاضر در اين کشور يک خلأ بزرگ امنيتي وجود دارد زيرا عراق تا کنون ارتش نداشته است.

فواد معصوم افزود ارتش عراق از زمان انحلال توسط آمريکا در سال ۲۰۰۳، به نحو منسجم سازمان‌دهي نشده و به همين دليل اکنون اين کشور به نيروهاي داوطلب نياز دارد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html